Když Láska vypráví o vztazích | Jsem romantik, ale léčím se

Název v originále: The Romantics
Autor: Leah Konen
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, romantika, contemporary
Série: -
Počet stran: 264
Čteno: 2. - 3. září 2017, v češtině

Gael po rozchodu s Annikou ztrácí víru v pravou lásku. Jeho rodiče se rozvádějí a Gaelova povaha romantika se začíná vytrácet. V tu chvíli přichází řada na Lásku, aby to napravila. Jenže se Gaelovi do cesty připlete Náplast na rozchod, má Láska co dělat, aby ho udržela na správné cestě k dívce jeho života.

Prostě neměl v záloze plán B.
Vsadil všechno na jednu kartu.
A s tou kartou teď za jeho zády hráli všichni ostatní.

Kdy jste naposledy četli knihu, která vám přesně sedla do nálady? Přesně tohle se mi totiž stalo u Jsem romantik, ale léčím se. Bez ohledu na všechny své nedostatky mě Gaelův příběh neuvěřitelně bavil a čtení jsem si užila na sto procent. A abych nezapomněla: knihu jsem přelouskala za jeden jediný den!

V téhle knize jistě na první pohled poznáte romantickou oddechovku - a poznáte to správně. Ona si totiž v žádném případě nepřetvařuje. Jde o přesně tak jednoduchý a milý příběh, jak byste čekali. Donutí vás k úsměvu a u čtení si skvěle odpočinete. A přesně to je účel, nic víc.

V sushi restauraci bylo tlumené světlo, nastavené tak, aby si člověk neuvědomoval, že jí syrové ryby, i když oceán byl odtud tři hodiny jízdy daleko.

Co ovšem Gaelův příběh ozvláštňuje, je vyprávění z pohledu Lásky samotné.  Můžete si ji představit jako takového Amorka, který dává pozor na lidské vztahy (i když nechápu, jak jich stíhá tolik najednou). Láska nejenže komentuje děj a místy se k němu vyjadřuje docela sarkasticky, ale neodpustí si i spoustu poznámek pod čarou. V nich většinou popisuje typy lidí podle toho, jak se zamilovávají a jak berou vztahy obecně. Tohle zařazování mě vážně bavilo, protože jsem do každé kategorie dokázala najít aspoň jednoho člověka ze svého okolí - zjevně to tedy docela funguje...

Kromě toho najdete v knížce spoustu narážek na popkulturu, především filmy. Musím se pochlubit, že ačkoli většinou v tomhle okruhu plavu, tentokrát jsem pár filmů znala a některé z nich dokonce i viděla! Pro ty, kteří se ve filmové scéně vyznají, přidávám, že Gael si potrpí hlavně na tvorbu Wese Andersona.

Romantici umí milovat - nádherným způsobem - ale jejich největší slabostí je, že hluboko uvnitř pochybují, že by je někdo jiný mohl milovat úplně stejně.

Také mě potěšil způsob, jakým se autorka vypořádávala s tematikou rozvodu. Podařilo se jí skvěle vyobrazit dopad, který má oddělený život rodičů na děti i teenagery. Právě díky tomu mi Gael i jeho malá sestřička Piper tolik přirostli k srdci - díky problémům se najednou zdáli mnohem skutečnější a nepůsobili vůbec ploše. To samé ale platí i pro všechny ostatní postavy. Leah Konen si na nich dala záležet a každý čtenář si může najít si svého oblíbence, ať už to bude věrný kamarád Mason nebo třeba trochu moc nerdovská chůva Sammy.

Jsme romantik, ale léčím se je příjemná oddechovka, která mi přesně sedla do nálady. Přečetla jsem ji za jediný den a užila si to na sto procent. Zajímavě působí především vyprávění z pohledu Lásky, která si kromě sarkastických komentářů k ději neodpustí ani spoustu poznámek pod čarou. V těch zařazuje lidi do kategorií podle jejich chování ve vztazích - a je to opravdu trefné! Hlavní hrdina si potrpí na filmy, takže tu najdete i mnoho narážek na popkulturu. Kromě toho se autorka skvěle popasovala i s tematikou rozvodu a skvěle vypracovala charaktery jednotlivých postav, takže si každý čtenář najde svého oblíbence. Pokud tedy hledáte úsměvnou romantickou knížku na jedno odpoledne, je tahle přímo pro vás!

Celkové hodnocení: 4,5/5

Za recenzní výtisk děkuji společnosti Albatrosmedia a nakladatelství Fragment.
Máte chuť na příjemnou oddechovku? Pořídit ji můžete tady.

Máte v knihách rádi poznámky pod čarou?
Marky

Komentáře

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.